لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۹:۰۶

عطا رستم‌پور، کولبر متاهل و دارای سه فرزند، به ضرب گلوله ماموران جمهوری اسلامی کشته شد


عطا رستم‌پور، کولبر ۴۰ ساله سقزی و دارای سه فرزند که با شلیک مستقیم ماموران مسلح جمهوری اسلامی کشته شد
عطا رستم‌پور، کولبر ۴۰ ساله سقزی و دارای سه فرزند که با شلیک مستقیم ماموران مسلح جمهوری اسلامی کشته شد

عطا رستم‌پور، کولبر ۴۰ ساله سقزی، بامداد روز دوشنبه ١٧ اردیبهشت بر اثر تیراندازی مستقیم ماموران مسلح جمهوری اسلامی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه کشته شد.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو و رسانه «کولبرنیوز»، پیکر این کولبر متاهل و دارای سه فرزند به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهرستان بانه منتقل شده و تا لحظه تنظیم این خبر به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

مرز هه‌نگه‌ژال بانه چهار روز پیشتر یعنی پنجشنبه ١٣ اردیبهشت نیز صحنه شلیک مرگبار ماموران مسلح جمهوری اسلامی به یک کولبر ۴٣ ساله بانه‌ای به نام جلال سهرابی بود. آقای سهرابی هم متاهل و پدر دو فرزند بود.

این در حالی است که روز چهارشنبه، یک کولبر متاهل ۴۵ ساله و دارای یک فرزند به نام هیمن احمدی اهل شهرستان سقز، با شلیک مرگبار ماموران مسلح جمهوری اسلامی در مرز بسطام سقز جان خود را از دست داده بود.

به گزارش هه‌نگاو، «این سه کولبر از فاصله نزدیک و از ناحیه سینه و شکم توسط نیروهای هنگ‌مرزی مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفتەاند.»

با استناد به آمار شبکه حقوق بشری «کولبرنیوز» در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز، ٣٧٣ نفر از زخمی و یا کشته‌شدگان سال گذشته خورشیدی، یعنی ۸۴ درصد آنها، هدف «تیراندازی مستقیم» ماموران مسلح جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

همچنین ٣٧ نفر از مجموع ۴۴۴ کولبر قربانی در سال گذشته خورشیدی کودکان زیر ١٨ سال بودند.

XS
SM
MD
LG