لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۴۶

کمیته بین‌المللی المپیک بر حضور «بدون تبعیض» ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی تاکید کرد


مقر کمیته بین المللی المپیک در لوزان، سوئیس - آرشیو
مقر کمیته بین المللی المپیک در لوزان، سوئیس - آرشیو

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک ایران بر ضرورت حضور بدون تبعیض ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی تاکید کرد و خواهان رعایت کامل منشور المپیک توسط جمهوری اسلامی شد.

وبسایت کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد توماس باخ، رئیس این کمیته، در دیدار با محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران در مقر این کمیته در لوزان سوئیس همچنین خواستار گزارش کتبی ایران درباره نگرانی‌ها از وضعیت زنان ورزشکار و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران در شرایط فعلی ایران شده است.

به گزارش وبسایت رسمی المپیک، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نگرانی شدید این کمیته را از وضعیت انسانی تعدادی از ورزشکاران و ضمانت‌های مالی که ورزشکاران و تیم‌ها باید قبل از سفر به خارج از کشور ارائه دهند، بیان کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته ملی المپیک ایران متعهد شد که تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران، هم از نظر انسانی و هم از نظر ورزشی، پیگیری کند و گسترش دهد و مطابق با منشور المپیک و رعایت کامل اصل عدم تبعیض عمل کند

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین از کمیته ملی المپیک ایران خواست گزارش کتبی در مورد این موضوعات و همچنین در مورد وضعیت بانوان در ورزش ایران ارایه کند.

پس از دریافت این گزارش کتبی از کمیته ملی المپیک ایران، بخش روابط کمیته ملی المپیک گزارش خود را در جلسه بعدی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در ماه مارس ۲۰۲۳ (حدوداً یک ماه بعد) ارائه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG