لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۱۴:۵۰

آمریکا «مقاومت اسلامی عراق» را مقصر حمله پهپادی به سربازان خود در اردن دانست؛ انتقام در راه است


سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده، گروه «مقاومت اسلامی عراق» را مسئول حمله پهپادی اخیر به سربازان خود در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی می‌داند و در حال آماده‌سازی حملات تلافی‌جویانه علیه این گروه است.

جان کربی با بیان این مطلب افزود واکنش دولت بایدن به این حملات احتمالا «چندوجهی» و شامل مجموعه‌ای از حملات به جای یک حمله واحد است و سایر شرکای آمریکا در منطقه و دیگر کشورهای عضو ائتلاف، در این حملات ایالات متحده را همراهی نخواهند کرد.



سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به منتقدانی که از «واکنش کند آمریکا به حمله به سربازانش» شکایت دارند، تصریح کرد: «این که در ۴۸ ساعت گذشته واکنشی ندیده‌اید، به این معنا نیست که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»


طبق اعلام پنتاگون، علاوه بر سه سربازی که در حمله روز یکشنبه به پایگاه «برج ۲۲» در مرز اردن و سوریه کشته شدند، بیش از ۸۰ سرباز آمریکایی نیز در سه ماه گذشته در حملات دیگر گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در خاورمیانه مجروح شده‌اند.


جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا این هفته قول داد که انتقام حمله به پایگاههای آمریکا و کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن را از مسببان آن بگیرد. این اولین بار پس از آغاز درگیری‌های اسرائیل و حماس در ماه اکتبر بود که سربازان آمریکایی در درگیری منطقه‌ای، توسط آتش دشمن کشته شدند.

گروه «کتائب حزب‌الله» از گروههای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه اعلام کرد که حملات خود علیه نیروهای آمریکایی در منطقه را متوقف خواهد کرد، اما کاخ سفید اعلام کرد که «نمی‌تواند به این حرفها بهایی بدهد» و آمریکا همچنان به دنبال اجرای حملات تلافی‌جویانه است.

XS
SM
MD
LG